تجربیات و سوالات مصاحبه استخدامی شركت های آب و فاضلاب روستایی سال 97

Wiki Article

کپ کردن خودرو، همان طور که از معنای لغوی آن برمی آید به زمانی اطلاق میشود که پدال گاز از فرآیند اصلی خود خارج شده و عکس العمل صحیح را نشان نمیدهد. سپس ماده اولیه بسته به اندازه و کلاس فلنج به اندازه مشخص برش خورده و برای انجام فرآیند اصلی ساخت فلنج یعنی فورجینگ تحت حرارت قرار می گیرد. برای نصب Nipoflange ، کارکنان لوله کشی باید قسمت Nipolet دستگاه را روی لوله ثابت جوش داده و قسمت فلنج را بر روی فلنج لوله شاخه ای پیچ دهند. فلنج کور برای پایان دادن یا جداسازی سیستمهای لوله کشی مورد استفاده قرار میگیرد. فلنج لبهدار عموماً به صورت raised face است و با گسکت حلقهای صاف محکم میشود.فلنج لپ جوینت دارای سطحی صاف بوده و همیشه همراه با لولههایی که انتهای پخ دارند مورد استفاده قرار میگیرد. در صنعت تجهیزات لوله کشی یکی از وسایلی که به وفور مورد استفاده قرار میگیرد «فلنج» است. در این مقاله سعی داریم تا مرور کاملی بر مشخصات عمومی فلنج در صنعت داشته باشیم و ابتدا با نحوه شماره گذاری و شناسایی آنها آغاز می کنیم.


بر اساس مشخصات ASME B16.5، هفت نوع فلنج وجود دارد: فلنج گلودار، فلنج گلودار بلند، فلنج اسلیپون، فلنج ساکت ولد، فلنج لبه دار (لپ جوینت)، فلنج رزوهای، فلنج کور. مقاومت استاتیک فلنج های جوشکار سوکت آنها شبیه به فلنج های شیب دار است ، اما قدرت خستگی آنها به دلیل وجود تک ، به جای جوش فیله دوتایی ، بیشتر است. فلنج های کور به شکل صفحه ی گرد هستند که توسط تعدادی پیچ و یک واشر که برای آب بندی است به راحتی و سهولت مهار می شوند. نیروی ایستایی آن برابر با فلنج های اسلیپون می باشد ولی مقاومت خستگی آنها 50% بیشتر از فلنج های اسلیپون می باشد از معایب فلنج ساکت ولد همین" فاصله انبساطی" است که باید ایجاد شود. اتصالات ساخته شده با فلنج های کشویی ، در طولانی مدت ، کمی شکننده تر از اتصالات ساخته شده با فلنج های گردن جوش (در شرایط خدمات مشابه) هستند. این اتصالات برخلاف اتصالات جوشکاری به راحتی باز و بسته میشوند.


Elboflanges برای انشعاب خط لوله در ۴۵ درجه استفاده می شود.

آنها می توانند به جای اتصالات رشته استفاده شوند، بنابراین خطر نشت بسیار کوچکتر است. ۱. هزینه کلی اتصالات فلنج لوله را کاهش می دهد ، زیرا استفاده از مواد درجه بالاتر به حداقل می رسد. Nipoflange برای لوله های انشعاب در ۹۰ درجه استفاده می شود و محصولی است که با ترکیب فلنج گردن جوشکاری با لوله تولید می شود . Elboflanges برای انشعاب خط لوله در ۴۵ درجه استفاده می شود. مقاله تحلیل استاتیکی یک مخزن ضربه گیر مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۴۵ صفحه است . در سیستم های دارای فشار و دمای نسبتا بالا ما باید از جوشکاری نوع فیلت (جوش ماهیچه ای) پرهیز نماییم و در چنین سیستم هایی از نوع جوش لب به لب استفاده نماییم. فلنج گردندار دارای یک گردن مخروطی است که شعاع این گردن در انتها با قطر لوله برابر و به آن جوش می شود .


این کار با شکل دادن عدسی بطریقی که شعاع گوشه حداقل دو برابر ضخامت عدسی باشد امکان پذیر است. پیش بینی شعاعی را می توان با تفریق شعاع داخلی از شعاع بیرونی ارزیابی کرد. یکی دیگر از مزایای گردن جوش این است که می توان آن را به لوله ها و اتصالات متصل کرد ، در حالی که فلنج های جوش سوکت فقط لوله های کت و شلوار را وصل می کنند. فلنج ها اتصالات مکانیکی نسبتاً ساده ای هستند که با موفقیت برای کاربرد های فشار بالا مورد استفاده قرار گرفته اند. در قاب ساده ساختمانی اتصالات مفصلی و در قاب خمشی اتصالات صلب و گیردار هستند و همین تفاوت در اتصالات موجب تفاوت در سختیهای بین این دوسیستمهای باربر سازهای میشود. این فلنج ها می توانند با قطر داخلی لوله جفت شوند یا با اتصالات مطابقت داشته باشند بنابراین محدودیتی در جریان محصول وجود ندارد. این فلنج ها برای مطابقت با قطر داخلی لوله یا اتصالات سوراخ شده اند بنابراین هیچ محدودیتی در جریان محصول وجود نخواهد داشت. خرابی اتصالات را می توان به ترک در ریشه جوش، ترک در ضخامت کامل فلز جوش، گسیختگی در فصل مشترگ فلز جوش با تیر و ستون تقسیم کرد.


این نوع نبشی معمولاً در ارتفاع لازم به ستون جوش داده میشود و بعد از نصب ستون، تیر را روی آن سوار نموده و به آن جوش میدهند. این نوع Flange و همچنین پیچهای آن عموماً فشار بیشتری نسبت به دیگر فلنجها تحمل میکند که ماکزیمم این فشار در مرکز آن قرار دارد. این مقطع به دلیل جوش لب به لب با لوله، با کیفیتترین اتصال را فراهم میکند. شیار در قطر داخلی اجازه می دهد تا مناسب مناسب لوله، اجازه می دهد برای جریان صاف مایع مناسب برای اندازه های کوچک و شرایط دمای بالا فشار. عملکرد متضادی نسبت به فِلنج های بسط داده شده در بالا دارند ، به عنوان مثال از آنها برای کاهش متراژ لوله استفاده می شود . فلنج های لوله رینگ های بیرون زده یا لبه ها یا طوق هایی هستند که برای اتصال دو لوله و یا یک لوله به هر نوع اتصال یا تجهیز مورد استفاده قرار می گیرند. فلنجهای رزوه ای همچنین در مناطق انفجاری مانند پمپ بنزین ها و کارخانه ها یک الزام هستند ، زیرا اجرای اتصالات جوش داده شده در چنین محیط هایی خطرناک خواهد بود. پیوستگی ساختار فلزی بین اتصالات و خط لوله سبب افزایش میزان کشش مقاومتی سیستم لوله کشی می گردد.



اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد read more تانک ضربه گیر لطفا از صفحه ما بخواهید.

Report this wiki page